AEG LR85864

• SEP 2023
  • APR 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LR85864 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

l***************@h********** 09-05-2023

Veelzijdig en stil in gebruik

Geschreven voor: AEG LR85864

Deze wasmachine overtreft mijn verwachting. Hij is snel en makkelijk in gebruik en mijn was komt er zachter en droger uit. Hij is daarnaast ook bijzonder stil. De programma’s om duurzaam te kunnen wassen en zelfs de stoomfunctie maken dit een verrassende veelzijdige machine. Er past daarnaast veel en op basis van gewicht bepaald de machine hoe lang het programma moet zijn! Absoluut een aanrader.

Pluspunten

• Stil
  • Veel programma’s
  • Zachte en droge was

martin1968 08-05-2023

AEG Wasmachine, een compleet apparaat

Geschreven voor: AEG LR85864

Een fijne wasmachine! Wast mooi schoon, is zeer stil en zuinig in gebruik. Het lijkt dat de dosering ook beter is dan onze vorige AEG wasmachine. De 8kg trommel is voor ons ook een verbetering qua grootte. De verschillende programma's bieden genoeg mogelijkheden om een juist programma te kiezen. De AEG controleert zelf de inhoud en past hierop zijn tijd aan, ook dit lijkt sneller als voorheen. Je kunt op lagere temperaturen wassen en ook het stoomprogramma is handig om was minder gekreukt eruit te krijgen (niet daarna in de droger, want dan heeft dit programma niet zoveel zin.

We zijn blij tot op heden met deze aankoop en het is een goede verbetering. Ook nog eens energie zuinig ten opzichte van vele andere en vorige modellen.

Pluspunten

• genoeg programma's
  • stil
  • Prosteam programma
  • goede dosering

Minpunten

• Verlengde garantie via AEG lukt tot op heden niet
  • verder nog niet ontdekt

Crusoe22 06-05-2023

Mooie Machine!

Geschreven voor: AEG LR85864

!Ik schrijf deze review over deze wasmachine met de achtergrond dat ik hem vergelijk met de wasmachine die ik vervangen heb. Dit was een 15 jaar oud exemplaar. Toen ik de nieuwe wasmachine naast de oude zag staan vielen er meteen wat dingen op. De mooie grote vulopening en het moderne display wat de oude machine uiteraard niet had. Ik had in eerste instantie wat problemen met de waterafvoer van de nieuwe machine. Deze heeft een wat krachtigere pomp en er moest dus meer water tegelijk door de afvoer. Dit gecombineerd met een te krap ventilatie punt leidde tot een waterballet : ) Dit was snel opgelost door het plaatsen van een extra ventilatie buisje. De aeg wasachine doet zijn werk uitstekend. Ik heb de machine nu twee weken in gebruik en kan alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben. Wat vooral een verademing is is het aantal decibel wat de Aeg produceert. Of beter gezegd een gebrek daaraan, de vorige wasmachine leek tijdens het centrifugeren bijna op te stijgen. De Aeg maakt veel minder geluid, zelfs met een surplus aan toeren. Mijn oude wasmachine draaide met 1200 toeren terwijl de Aeg 1600 toeren maakt. Wat ook een fijn programma is is het korte programma, dit zorgt na 58 minuten al voor een frisse was. Ook de optie om programma's in te korten vind ik erg handig. Als ik op dit moment iets negatiefs zou moeten bendenken is het dat het signaal voor het einde van het programma vrij zacht is. Dit heb ik dus al een aantal keren gemist. Verder helemaal tevreden

Pluspunten

• Stil
  • Snel

Minpunten

• Eindsignaal vrij zacht

Alex 05-05-2023

Uitstekende wasmachine

Geschreven voor: AEG LR85864

Mijn oude wasmachine was aan vervanging toe. Heb toen voor deze nieuwe AEG wasmachine gekozen. Wasmachine was snel geleverd en de oude wasmachine hebben ze mee genomen. Het is mooie stille wasmachine met handige functies. Grote trommel waar alles in past. Handige draai knop met overzichtelijke led scherm. En handige korte wasprogramma voor kleine was.

Pluspunten

• Handige stoom functie
  • Handige korte programma

WasSchoonZuinig 03-05-2023

Zuinige wasmachine!

Geschreven voor: AEG LR85864

Deze nieuwe AEG wasmachine gekochte ter vervanging van een oudere onzinnigere wasmachine. Nu een tijdje in gebruik en wat een verschil! Deze wasmachine wast stil, zuinig en schoon en ziet er zelfs mooi uit voor een wasmachine.

Het selecteren van de wasprogramma's is overzichtelijk en duidelijk. Na het starten van het programma wordt de was soort van gewogen en past zijn programma aan zodat er geen onnodige water en energie wordt verspilt. Als de wasmiddel via de lade wordt gedoseerd mengt de wasmachine eerste het wasmiddel met een beetje water voordat dit op je wasgoed komt. Hierdoor wordt het wasmiddel goed geactiveerd en gemengd. Tijdens het wassen is deze machine erg stil door de inverter motor. Na het was programma centrifugeert deze machine op maximaal 1600 toeren wat betekend dat je was er droger uit komt dan een machine met 1400 toeren en dat is zeker goed te merken.

Deze wasmachine heeft ook een paar zeer handige programma's zoals het opfrissen van een aantal kledingstukken met stoom en een wasprogramma van een uur om even snel een kleine was schoon te wassen.

Al met al blij met deze nieuwe AEG wasmachine!

Pluspunten

• Programma keuze overzichtelijk
  • Stoomprogramma
  • Stil (geluid tijdens wassen)
  • Looks

Minpunten

• Geen minpunten gevonden

Arjan 01-05-2023

Zeer tevreden…

Geschreven voor: AEG LR85864

"De AEG LR85864 - 8000 serie wast als een malle en bespaart energie. De unieke ÖKOMix-, SoftWater- en AutoDose-technologieën maken het wassen gemakkelijk en leuk. Ik ben er dol op!"